Prihlásenie

Základné informácie

História a súčasnosť TV Markíza

Nezameniteľné logo televízie Markíza vstúpilo do slovenských obývačiek po prvý raz v sobotu, 31. augusta 1996, o 19.00 . Cestu plnú fantastických úspechov odštartoval strihový program s názvom „A sme tu!“ , ktorým sprevádzali Zdena Studenková a Maroš Kramár . Spusteniu vysielania predchádzala intenzívna reklamná kampaň, ktorá ohlasovala „Začiatok zábavy na Slovensku!“ s ústredným heslom „Konečne niečo iné!“

Už krátko po svojom vstupe na slovenský mediálny trh sa Markíza stala najsledovanejšou televíznou stanicou a túto pozíciu si udržiava dodnes. Vo svojom portfóliu má najsilnejšie spravodajstvo ( Televízne noviny , Športové noviny , Počasie ), pôvodné seriály ( Horná Dolná , Búrlivé víno ),zábavné tituly ( Kredenc , Dobre vedieť! ), či lokálne adaptácie celosvetovo úspešných formátov ( Tvoja tvár znie povedome , SuperStar , Farma ).

Pestrú programovú ponuku dopĺňajú špičkové filmy a seriály z produkcie najväčších medzinárodných štúdií ako Warner Bros. , NBC Universal , CBS Studios , či Paramount Pictures .


Signál televízie Markíza je šírený prostredníctvom digitálneho terestriálneho vysielania, satelitu, káblovej televízie a IPTV platforiem, pričom pokrýva viac než 99 % domácností.


Od TV Markíza k skupine Markíza

V rámci multikanálovej stratégie materskej mediálnej spoločnosti Central European Media Enterprises (CME) postupne k Markíze pribudli menšie komplementárne stanice Doma (od 31. augusta 2009) a Dajto (od 20. augusta 2012). Skupina Markíza má silnú pozíciu aj na slovenskom internete prostredníctvom kľúčových on-line projektov: televízneho portálu Markiza.sk , spravodajského portálu TVNoviny.sk a video on-demand platformy VOYO.sk , ktorú prevádzkuje od augusta 2011.

Markíza dnes nie je len príbehom jednej televízie. Je to silná značka so sub-brandmi, s tradíciou, vernou diváckou základňou, najsledovanejším a najobjektívnejším spravodajstvom, najúspešnejšou pôvodnou tvorbou, spolupracuje so špičkovými tvorcami a prostredníctvom Nadácie Markíza sa dlhoročne venuje charitatívnej činnosti.

Keď prišla Markíza v roku 1996 na trh, rýchlo si získala priazeň klientov a výborné postavenie na reklamnom trhu. Sme radi, že v skvelej spolupráci pokračujeme doteraz a aj po 20 rokoch je skupina Markíza najlepšou voľbou pre zadávateľov reklamy. A takisto pre divákov, ktorí z nej robia najsilnejší mediálny dom na Slovensku.

Silný člen silnej rodiny

Majiteľom skupiny Markíza je mediálna a produkčná spoločnosť Central European Media Enterprises (CME) , ktorá prevádzkuje popredné televízne stanice na šiestich trhoch v strednej a východnej Európe (Bulharsko, Chorvátsko, Česko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko) s celkovou populáciou približne 50 miliónov ľudí. CME taktiež prevádzkuje VOYO , audiovizuálnu on-demand službu. Hlavným akcionárom CME je americký mediálny koncern Time Warner . Akcie CME sa obchodujú na americkom trhu NASDAQ a na pražskej burze cenných papierov.

Naša filozofia

Robíme všetko pre to, aby sme poskytovali najkvalitnejšie programové prostredie, prispôsobené životnému štýlu a dennému cyklu rôznych skupín divákov. Máme niečo pre každého – na svoje si prídu rodinné typy, ale aj mladí a spoločenskí diváci, všetci zúčastnení s vyvinutým zmyslom pre empatiu, bažiaci po informáciách, milovníci televíznej klasiky i pasívni športovci. Ponúkame kvalitu a pozitívne emócie, nepodliezame latku vkusu, nemáme za cieľ šokovať, urážať a ponižovať.

Trhovým lídrom sme aj z pohľadu technologických inovácií. Práve preto bola Markíza absolútne prvou na trhu spomedzi slovenských televízií, ktorá odvysielala akvizičný titul v natívnej HD kvalite.


Naša televízna rodina

Markíza
* dlhodobý líder na slovenskom televíznom trhu
* najvyššia sledovanosť a podiel na trhu
* najdlhšia skúsenosť na slovenskom televíznom trhu – začala vysielať od roku 1996,
* rodinná televízia, zameraná na aktívneho diváka vo veku 12-54 rokov

Doma
* je domovom vynikajúcich hercov, kvalitných režisérov a strhujúcich filmových príbehov
* vnímanie televízie Doma ako tematicky žensky orientovaného televízneho kanála sa zmenilo a postupne sa Doma vyprofilovala na úroveň nášho „druhého hlavného TV kanála“, čo má za následok zvýšenie jej podielu, či už v rámci skupiny Markíza, ale aj v rámci celého slovenského televízneho trhu
* nárast podielu televízie Doma tak dáva možnosť ponúknuť inzerentom naplno využiť svoje kapacity a rozšíriť dosah svojich kampaní na ďalšie cieľové skupiny

Dajto
* stanica posilnila svoju pozíciu na televíznom trhu vďaka špičkovým filmom, premiérovým víkendovým seriálom a vybraným športovým podujatiam
* svojím rôznorodým zameraním sa jej darí oslovovať širokú skupinu televíznych divákov

Markíza International
*  medzinárodná verzia najsledovanejšej slovenskej stanice - TV Markíza
*  vstúpila na český televízny trh od pondelka 1. februára 2016
* ponúka obdobnú programovú štruktúru ako TV Markíza v Slovenskej republike, využívajúc všetky obľúbené programy z portfólia vlastnej tvorby, pri ktorých skupina Markíza disponuje právami na ich šírenie v zahraničí
* nahrádza súčasné voľne šírené stanice skupiny Markíza v Českej republike